Historia marki Louis Vuitton
Bożena Rylska 13.02.2013, czytano 31 razy, pobrano kod HTML 0 razy, komentarzy 0.
Sprawił, że firma stała się światową
korporacją. Galanterię LV George wystawił w 1893 na światowych targach w
Chicago. A już w roku 1896 firma wdrożyła Monogram Canvas i wykonano
światowe patenty właśnie na nim. Każdy symbol znajdujący się na
produktach marki zaczerpnięty był ze stylu kultury japońskiej oraz z
epoki późnego wiktorianizmu. Owe patenty okazały się doskonałe, aby
uchronić się przed podrabianiem oryginałów. George Vuitton wyjechał
wkrótce do Stanów Zjednoczonych, gdzie koncentrował się na promowaniu i
sprzedaży produktów swojej marki. Jeździł głównie po największych
metropoliach USA,
tj: Chicago, Filadelfii i Nowym Jorku. Na początku 1900 korporacja
Louis Vuitton wprowadziła na rynek Torbę Steamer – czyli mniejszy bagaż/
kufer, który zmieścił się we wnętrzu toreb. W 1913 roku otwarty został
sklep na Polach Elizejskich, a wkrótce w Nowym Jorku, Bombaju,
Waszyngtonie, Londynie, Alexandrii, w Buenos Aires. Otwarcia butików
trwały do początku I wojny światowej, a już po wojnie, bo w roku 1930,
wprowadzono na rynek nowy model torebki. Po dwóch latach wprowadzony
został nowy model torebki „Noe Bag”. Torba ta została stworzona
specjalnie dla winiarzy, do transportu wina. Niebawem weszła na rynek
torba „Speedy” . Obydwa modele produkowane są do dzisiaj. W roku 1936
George Vuitton zmarł, a kontrolę nad wielką firmą przejął jego syn
Gaston – Louis Vuitton.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz