Świat modowych marek
Li Li 27.08.2012, czytano 37 razy, pobrano kod HTML 0 razy, komentarzy 0.Bardzo często bywa tak, że utrzymuje się ceny na stałym, wysokim poziomie tylko (a może aż) dlatego, by utrzymać prestiż i wysokie standardy danej marki. Projektanci zrobią wszystko, by ich kreacje znalazły się w szafach sławnych osób – to najlepsza reklama. Jednak i świat wielkich modowych kolosów dotknął widocznie kryzys. Świadczy o tym chociażby to, że najbardziej znani i tym samym najdrożsi projektanci zaczęli wypuszczać linie stworzone dla tak zwanych przeciętnych, szarych klientów. Najlepszym przykładem są chociażby kapelusze czy suknie ślubne.
Zazwyczaj bowiem domy modowe wypuszczają trzy linie. Najdroższa, przeznaczona jest tylko dla najbogatszych i najbardziej wymagających klientów. Często znajdują się tu jedynie pojedyncze modele. Unikalne torebki czy wykonana na specjalne życzenie biżuteria. Druga linię stanowią towary ekskluzywne również skierowane do zamożnych klientów. Tu jednak mamy już serię produktów takich samych. Wyróżniają się jakością tkanin czy ręcznym wykonaniem. Trzecia linia to już zwykła produkcja taśmowa opatrzona logiem marki. Każdy przeciętny śmiertelnik chce przecież zaznać choć namiastki luksusu. I tak moda ślubna i suknie ślubne tworzone są często na potrzeby masowego odbiorcy. Lepsze jest takie rozwiązanie dla projektantów, gdyż generuje to zyski i ogranicza straty spowodowane, masowym produkowaniem podróbek.
I choć nie dla wszystkich ważna jest marka ubrań, a ich jakość, metka wpływa – nawet podświadomie na samopoczucie i poprawę humoru. Prawda jednak często jest taka, że marka nie gwarantuje dobrej jakości produktu!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz